fbpx
„De profesie, OM, încerc să las o urmă cu tocul pe hârtie. Nu cred în tocuri roșii. Fac zgomot.“

Chef mare al motociclistelor de la WIMA

de

Solistul de la THE PITHOSS. Cristian Pătan.

Sâmbătă seară, 5 noiembrie, WIMA România și-a aniversat cei 5 ani de viață, într-un chef de  pomină la The Pub. Acolo, am citit atâția oameni, cât n-am citit în viața mea! Am citit de-a binelea, pentru că nu era geacă fără siglă de asociație moto. Aveam impresia că eram intrusa pe care nu scria nimic. Bine, aveam și-o scuză, eu venisem cu taxiul, iar geacă cu Meridian, chiar nu am. M-aș fi alăturat unui grup fără inscripții pe spate, să am și io un sentiment de apartenență. Am găsit o gașcă, dar era pe scenă: trupa THE PITHOSS, cu muzicile ei vechi, bune și nebune.  

THE PITHOSS

Rock, dans, senin. Părea că Vama Veche s-a prins că vine iarna, a lăsat naiba marea la locul ei și-a fugit în pub-ul ăsta. Briză de libertate, de bun, de vechi – spirit vamaiot.

Despre WIMA România ne vorbește, mai limpede, în cele ce urmează, Alexandra Andrei, vicepreședinta WIMA.

 Cine e WIMA și cum v-ați alăturat acestei comunități?

WIMA este abrevierea pentru Women’s International Motorcycle Association, înființată în 1950 de o femeie remarcabilă, Louise Scherbyn. În prezent, cuprinde 40 de țări și peste 3000 de membre în toată lumea.

WIMA România a luat naștere în 2017 și, acum, numără peste 110 membre. Povestea noastră a început cu Mihaela Hodivoianu, președinta asociației, dar și vicepreședintă internațională, care, împreună cu prietena ei, Ina Popa, a avut minunata idee să aducă aceasta comunitate moto feminină în România. Suntem una dintre cele mai mari divizii europene și, cu certitudine, cea mai dinamică și activă.

Dincolo de mirajul  vitezei, în ce proiecte vă implicați?

Nu prea suntem noi așa cu viteza, dar avem o fată care se dă serios pe circuit. Noi suntem mai mult axate pe călătorii lungi, vacanțe pe motocicletă, dar și commuting în oraș, la job, ceea ce ajută la fluidizarea traficului.

Fiind parte activă a comunitățiii moto din România, ne implicăm în proiecte și campanii de siguranță rutieră, am făcut parte, în ultimii trei ani, din Campania Siguranța pe Două Roți, împreună cu alte două cluburi moto bucureștene, Black Helmets și Free Riders.

De asemenea, am luat parte alături de motoADN la Campania Rabla Moto, un proiect extrem de important pntru întreaga suflare motociclistică.

Dar pentru că suntem o asociație feminină, unul dintre cele mai dragi proiecte ale noastre este Pink Ride, care are loc în luna octombrie și anul acesta a fost a doua ediție. 

Practic, ne îmbrăcăm în roz și facem un marș de conștientizare, pentru a atrage atenția asupra cancerului mamar, luna octombrie fiind luna internațională dedicată acestui subiect. Îndemnăm toate femeile să aibă grijă de ele, să meargă la controale periodice și strângem bani pentru Asociația ROZ, care se ocupă de pacientele oncologice și de aparținătorii acestora.

Desigur că nu zicem Nu nici la acțiuni cartitabile, colecte de hrană pentru animale și alte acțiuni de genul acesta.

Dar, în mare parte, ne ocupăm, efectiv, cu promovarea motociclismului în rândul femeilor și cu facilitarea relațiilor sociale între doamnele și domnișoarele pe două roți, care, din fericire, sunt din ce în ce mai multe.  Vizibilitatea ajută mult și contribuie la promovarea activă a mersului pe doua roți.

Când ai ales motorul? Inspirată de soț sau decizie independentă?

În 2017, m-am înscris la școala moto, un an mai târziu, am devenit motociclistă cu acte în regulă și membră WIMA România. Între timp, am adunat peste 50.000 de km pe două roți.

Pasiunea o aveam încă din adolescență, iar când l-am cunoscut pe soțul meu, deja luasem decizia de a face școala. Însă, cu siguranță, el este cel mai mare susținător al meu și partenerul preferat de drum. Până și nunta noastră, cu alai, a fost pe două roți.

Cum îți par drumurile din România?

Foarte frumoase, virajate, cu peisaje extraordinare. Și am început să avem mai multă educație rutieră în ceea ce privește motocicletele, cel puțin în orașele mari. Șoferii au început să fie mai atenți, ne fac loc la semafoare.

Dar, în general, România are nevoie de mai mult respect în trafic, asta, în primul rând, pentru că este ceva ce ține de noi și ne poate ajuta să ajungem în siguranță acasă, indiferent că suntem cu mașina, motocicleta, scuterul sau bicicleta.

 Ce fac „lupoaicele alfa” când ajung la destinație?!

Se distrează :))) Recunosc, ne place mult distracția și socializarea. Avem două întâlniri anuale ale asociației, unde ne adunăm din toate colțurile țării. Și abia așteptăm să ne revedem și să povestim. În rest, mai ungem lanțul, mai verificăm uleiul, ca orice biker.

Pentru că Tango merge mână în mână cu Marea Dragoste, cum ai defini dragostea?

Pentru mine, dragostea este ceva fără de care nu se poate. Dragostea de viață, dragostea de partener, de copii și familie, dragostea de motociclete și călătorie.

Când tragi linie, totul e despre dragoste și asta ne face viața completă. Dragostea ne definește și face din noi ceea ce suntem. Parcă era o vorba mișto: ești ceea ce iubești.

Eu sunt vânt, soare, ploaie, libertate. Pentru că asta face din tine dragostea pentru motocicletă.

Categorii:
Fără categorie

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

!--/Google Analytics -->